Subject: FW: Saue vallas kavandatava Saueveere arendusala projekteerimistingimuste taotlusest
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 11 Mar 2025 14:06:39 +0200

From: Reio Vesiallik <[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 11, 2025 2:00 PM
To: Marek Lind <[email-masked]>
Cc: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: Saue vallas kavandatava Saueveere arendusala
projekteerimistingimuste taotlusest

Tere.

Pöördun uuesti Teie poole Saueveere elamurajooni ehituseks koostatava
detailplaneeringu alusel teede ja tehnovõrkude põhi- ja tööprojektide
koostamise projekteerimistingimuste taotluse küsimusega.

Palun informatsiooni, kas 06.02.2025 toimunud ühiskoosolekul arutatu ning
arendustööde tellija Estera Saue OÜ poolt esitatud ehitusetappide ning
töömaapiiride täpsustamise alusel on Transpordiametil võimalik koostada
tehniline kirjeldus riigitee 11184 ning Alliku silla rekonstrueerimistööde
projekti koostamiseks?

Oleme ühtlasi analüüsinud ühiskoosolekul arutatud riigiteel 11184 oleva
kurvi õgvendamise lahendust ning pakume välja alloleva tee trajektoori
muudatuse, millele palume Transpordiamet seisukohta:

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

www.reaalprojekt.ee <http://www.reaalprojekt.ee/>

From: Marek Lind <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 17. detsember 2024 11:00
To: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Saue vallas kavandatava Saueveere arendusala
projekteerimistingimuste taotlusest

Tere, Reio.

Vastan taotlusele Krista Einama eest, sest tegemist on üldise
halduspraktika küsimusega. Oleme andnud seisukohad Saueveere DP
koostamiseks klausliga, et võtame endale õiguse täpsustada seisukohti
liiklusuuringu põhjal. Andsime ligikaudu nädal tagasi liiklusuuringule
põhimõttelise nõusoleku ning oleme 09.01 kuupäevaks kokku leppinud
ametisisese laiapõhjalise koosoleku, et sõnastada liiklusuuringu põhjal
proportsionaalsed nõuded riigitee ümberehituseks. Koosoleku põhjal saadame
jaanuari esimeses pooles vallavalitsusele TRAM-i täpsustatud seisukohad DP
koostamiseks, millele eeldatavalt järgneb koosolek vallavalitsuse ja
arendajaga. Arvestades seda, et riigitee AKÖL suureneb prognoositavalt
kuus korda selle arendusala elluviimisel, on meil täna selgelt liiga vara
sõnastada oma ootusi ühe või teise ristmiku projektile, sest igal juhul
ületab riigitee rekonstrueerimise maht ja ulatus ehitusloa künnise ning
peame alustama arendajaga koostöökokkuleppe sõlmimisest. Peale
koostöökokkuleppe allkirjastamist määrame rekonstrueerimise projektile
projektijuhi, kes paneb kokku tehnilise kirjelduse. Koostöökokkuleppe
saame sõlmida kõige varem peale planeeringu vastuvõtmist, sest siis saame
olla kindlad, et näeme vähemalt kolmekesi – vallavalitsus, TRAM ja
arendaja – riigitee ümberehituse mahtu, ulatust ja põhimõttelist ruumilist
lahendust sarnaselt.

Paraku jätame praegu oma ootused mingi Saueveere arendusala ristmiku
projektile sõnastamata, sest väga tõenäoliselt peame hiljem hakkama
lahendama probleemi, kuidas selle nööbi külge ülejäänud pintsak õmmelda.

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

Tel +372 54501752

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

Subject: Re: Koostöökokkuleppe ettepanek Saueveere planeeringu elluviimiseks
From: "Rain Koort" <[email-masked]>
To: "Krista Einama" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, "Kalle Pungas" <[email-masked]>, "Kaili Tuulik" <[email-masked]>, "Gunnar Sanderkoff" <[email-masked]>, "Inga Hansaar | K-Projekt" <[email-masked]>, "Reio Vesiallik" <[email-masked]>, "Triin Masing" <[email-masked]>, "Marek Lind" <[email-masked]>
Date: Tue, 4 Mar 2025 16:02:36 +0200

Tere!

Tänan vastuse eest!

Mõistan teie seisukohta, et 3. etapp on liiga määramatu, seetõttu teen 
ettepaneku, et 11184 tee rekonstrueerimine viiakse ellu hiljemalt enne 3. 
etapi algust või kolme aasta jooksul pärast DP kehtestamist.

Kinnitan, et alustame koheselt 1. etapi (läbiv magistraal) ehitusega ning 
jätkame vahetult pärast seda 2. etapi (hoonete) ehitustöödega, kui 
planeering on kehtestatud.

Teiste osadega oleme nõus ning saame edasi liikuda koostöö kokkuleppe 
koostamisega.

Tervitades/ Best regards
Rain Koort
[email-masked]
+372 5303 5356
www.estera.ee

On 4. Mar 2025, at 14:15, Krista Einama <[email-masked]> 
wrote:

Tere,

Tänan ettepanekute eest.

Arutasime Teie ettepanekut ametis laiemalt nii ehituse kui ka korrashoiu ja 
liikluskorralduse üksuste juhtide osavõtul ja tehtud otsused on läbi 
kaalutud.
Meie kaalutluseks on avaliku teedevõrgu toimimise ja terviklikkuse ning 
liiklusohutuse tagamine, mis tuleneb meie põhikirjast.

Ettepanek viia riigitee 11184 rekonstrueerimine 3. arendusala ehitamise 
etappi on Transpordiameti jaoks paraku liiga ebamäärane ja prognoosimatu 
ajakavaga. Teadaolevalt jäävad arenduse elluviimise ehituse etappide vahele 
pausid, mis  sõltuvad paljudest asjaoludest sh riigi majandusest ja 
kinnisvara nõudlusest korterite omandamiseks/üürimiseks. Me ei saa siduda 
avaliku teedevõrgu toimimist arendusala elluviimist mõjutavate 
kaalutlustega.
Arvestades riigitee 11184 olemasolevat seisukorda ja asjaolu, et riigiteele 
on ette nähtud massiivne ehitustransport,  kuid teadmata on 3. etapi 
elluviimise aeg,  puudub tegelik teadmine, millal tee 11184 
rekonstrueeritakse.
Jääme varasema ettepaneku juurde, milleks on üldine põhimõte suurarenduste 
puhul, et riigitee  tuleb rekonstrueerida enne mistahes  hoonetele ehitusloa 
väljastamist.  Kui uus tee ehitatakse välja kvaliteetselt (katend tehakse 
arvestusega 20 aastat), siis meie kogemuste põhjal planeeringu hilisemates 
etappides probleeme ei esine.

Samuti kaalusime Teie ettepanekut riigitee 11184 seisundi tagamise nõudest 
loobumiseks lõigul Padula kuni riigitee 11420. Toimiv praktika massvedude 
korral  on see, et massvedude teostaja vastutab tee seisukorra/säilimise 
eest. Kui laiaulatuslikult tee saab kahjustada massvedudega, seda täna 
prognoosida ei oska (RB vedude pealt on teada, et igal juhul peenrad ja 
katte ääred saavad kahjustada ja tulevad lokaalsed defektid/vajumid 
sõiduradadele). Peamine nõue saaks olla see, et defektsed kohad/lõigud 
taastatakse samaväärsesse olukorda, mis oli enne vedudega alustamist.
Kindlasti tuleb vedude ajal jooksvat tee remontimist ette näha (näiteks, et 
keegi oma autot kuskile löökauku jms katki ei sõidaks).
Analoogselt on asi lahendatud RB veoteedel.
Meie hinnangul on olulisem tagada igal ajahetkel avalikkusele riigiteede 
seisundinõuded kui peale silda teelõigul (kuni Padula ristmikuni) teha 
riigitee rekonstrueerimine.

Kui Saue vallavalitsus suudab teiste arendajatega kohustused ära jagada, 
siis meie ainult toetame. Hetkel ei ole meile teada riigitee 11184 
äärsetest arengutest kuigi palju, näiteks Padula arendusalast kuulsime 
06.02.2025 koosolekul.

Vabandan, et pidite ootama.

Tervitades,

Krista Einama
Kooskõlastuste üksus
Transpordiamet

From: Rain Koort < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Sunday, February 9, 2025 2:05 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Marek Lind < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Andres Laisk < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Kalle Pungas < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Kaili Tuulik < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Gunnar Sanderkoff < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Inga Hansaar | K-Projekt < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Reio Vesiallik 
< <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Triin Masing < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Koostöökokkuleppe ettepanek

Tere!

Tänan sisuka koosoleku eest 06.02.2025!

Saadan järgnevalt arendaja poolse ettepaneku koostöökokkuleppe sõlmimiseks. 
Oleme valmis selle allkirjastama esimesel võimalusel.

Nõustume teie poolt esitatud rekonstrueerimiskohustustega 11184 mnt lõigul 1 
km – 2 km (sild kaasa arvatud). Meie ettepanek on lükata antud 
rekonstrueerimine arenduse III etappi. Lisan manusena etapilisuse joonise 
koos seletuskirjaga. Täpsustuseks: II etapis rajatakse umbes 150 elamuühikut 
ning 11184 tee rekonstrueerimine oleks seotud III etapi esimeste hoonete 
kasutuslubadega.

Selle lahenduse põhjuseks on soov esmalt valmis ehitada raudtee läbimurre, 
mis looks alternatiivse ühenduse Tallinna ja arenduse vahel, võimaldades 
liikluse ümber suunata 11184 tee rekonstrueerimise ajal.

Lisaks pakume alternatiivina järgmise lahenduse:

•

Oleme nõus võtma täiendavalt 400 m sillast kuni Padula jaama ristmikuni enda 
projekti (tähistatud sinisega joonisel), kui TRAM on nõus loobuma 
taastamiskohustusest teelõigus Padula jaama ristmikust kuni JuTa 
ringristmikuni. Selle osa rekonstrueerimine jääks teiste piirkonna 
arendajate kanda.

•

Pakume seda lahendust, kuna see on selgelt piiritletav ja rahaliselt 
arusaadav, ning see väldiks tulevikus vajadust jagada taastamiskohustusi 
teiste arendajatega.

Kui jääme esialgse variandi juurde, kus meie töömaa lõppeb sillaga ja 
ülejäänud alale kehtib taastamiskohustus, siis soovime täpselt mõista, 
kuidas teised arendajad panustavad tee taastamisse, kui nende projektid 
realiseeruvad.

Palume teiepoolset tagasisidet ning oleme valmis arutama detaile edasiseks 
koostööks.

Tervitades/ Best regards
Rain Koort
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5303 5356
www.estera.ee <http://www.estera.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.